تعداد نشریات | 31 |
تعداد شمارهها | 485 |
تعداد مقالات | 4,729 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,366,025 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,500,655 |
تاثیر هدف گزینی و خودگفتاری بر اکتساب و یادداری مهارت پرتاب دارت | ||
پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی | ||
مقاله 9، دوره 13، شماره 25، تیر 1396، صفحه 129-138 اصل مقاله (433 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22080/jsmb.2017.1851 | ||
نویسندگان | ||
نصور احمدی* 1؛ بهروز عبدلی2؛ پریسا براز3 | ||
1استادیار دانشگاه شهید بهشتی | ||
2دانشیار دانشگاه شهید بهشتی | ||
3کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی | ||
تاریخ دریافت: 30 تیر 1397، تاریخ پذیرش: 30 تیر 1397 | ||
چکیده | ||
هدف: هدف از این پژوهش بررسی تاثیر هدف گزینی و خودگفتاری انگیزشی بر اکتساب و یادداری مهارت پرتاب دارت بود. روش شناسی: 60 دانشجوی دختر دانشگاه شهید بهشتی به طور داوطلبانه انتخاب شدند و بر اساس نمره پیش آزمون به 6 گروه تقسیم شدند. مرحله اکتساب 3 روز شامل 150 کوشش به صورت 5 بلوک 10 کوششی در هر روز بود. شرکت کنندگان بعد از گذشت 48 ساعت بی تمرینی پس از آخرین جلسه تمرین در آزمون یادداری شرکت کردند. یافته ها: نتایج تحلیل واریانس عاملی نشان داد که در مرحله اکتساب اثر اصلی هدف گزینی، اثر اصلی خودگفتاری و اثر تعاملی آنها معنی دار نبوده است و در آزمون یادداری اثر اصلی خودگفتاری معنادار بوده است (009/0=p) اما اثر اصلی هدف گزینی معنادار نبوده است و همچنین خودگفتاری و هدف گزینی اثر تعاملی نداشتند. نتیجه گیری: نتایج نشان میدهد که خودگفتاری در افزایش یادگیری موثر است. بنابراین به مربیان پیشنهاد میشود هنگام آموزش مهارت از خودگفتاری انگیزشی استفاده نمایند. | ||
کلیدواژهها | ||
هدف عملکردی؛ هدف فرآیندی؛ خودگفتاری | ||
عنوان مقاله [English] | ||
. | ||
نویسندگان [English] | ||
. .1؛ . .2؛ . .3 | ||
1. | ||
2. | ||
3. | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 637 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 849 |