| تعداد نشریات | 31 |
| تعداد شمارهها | 519 |
| تعداد مقالات | 5,046 |
| تعداد مشاهده مقاله | 7,680,629 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,717,725 |
تاثیر هدف گزینی و خودگفتاری بر اکتساب و یادداری مهارت پرتاب دارت | ||
| پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی | ||
| مقاله 9، دوره 13، شماره 25، تیر 1396، صفحه 129-138 اصل مقاله (433 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22080/jsmb.2017.1851 | ||
| نویسندگان | ||
| نصور احمدی* 1؛ بهروز عبدلی2؛ پریسا براز3 | ||
| 1استادیار دانشگاه شهید بهشتی | ||
| 2دانشیار دانشگاه شهید بهشتی | ||
| 3کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی | ||
| تاریخ دریافت: 30 تیر 1397، تاریخ پذیرش: 30 تیر 1397 | ||
| چکیده | ||
| هدف: هدف از این پژوهش بررسی تاثیر هدف گزینی و خودگفتاری انگیزشی بر اکتساب و یادداری مهارت پرتاب دارت بود. روش شناسی: 60 دانشجوی دختر دانشگاه شهید بهشتی به طور داوطلبانه انتخاب شدند و بر اساس نمره پیش آزمون به 6 گروه تقسیم شدند. مرحله اکتساب 3 روز شامل 150 کوشش به صورت 5 بلوک 10 کوششی در هر روز بود. شرکت کنندگان بعد از گذشت 48 ساعت بی تمرینی پس از آخرین جلسه تمرین در آزمون یادداری شرکت کردند. یافته ها: نتایج تحلیل واریانس عاملی نشان داد که در مرحله اکتساب اثر اصلی هدف گزینی، اثر اصلی خودگفتاری و اثر تعاملی آنها معنی دار نبوده است و در آزمون یادداری اثر اصلی خودگفتاری معنادار بوده است (009/0=p) اما اثر اصلی هدف گزینی معنادار نبوده است و همچنین خودگفتاری و هدف گزینی اثر تعاملی نداشتند. نتیجه گیری: نتایج نشان میدهد که خودگفتاری در افزایش یادگیری موثر است. بنابراین به مربیان پیشنهاد میشود هنگام آموزش مهارت از خودگفتاری انگیزشی استفاده نمایند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| هدف عملکردی؛ هدف فرآیندی؛ خودگفتاری | ||
| عنوان مقاله [English] | ||
| . | ||
| نویسندگان [English] | ||
| . .1؛ . .2؛ . .3 | ||
| 1. | ||
| 2. | ||
| 3. | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 678 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 881 |
||