| تعداد نشریات | 31 |
| تعداد شمارهها | 519 |
| تعداد مقالات | 5,034 |
| تعداد مشاهده مقاله | 7,662,390 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,707,138 |
اثربخشی برنامه آموزشی مقدمات دو و میدانی بر اساس حیطه های شناختی، عاطفی و روانی- حرکتی در دانش آموزان پسر پایه ششم ابتدایی شهرستان ارومیه | ||
| پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی | ||
| مقاله 20، دوره 13، شماره 25، تیر 1396، صفحه 0-0 | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22080/jsmb.2017.1862 | ||
| نویسندگان | ||
| بهنام محمدپور* 1؛ امیر احمد مظفری2؛ لیلا صباغیان راد2 | ||
| 1کارشناس ارشد دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران | ||
| 2عضو هیات علمی دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران | ||
| تاریخ دریافت: 30 تیر 1397، تاریخ پذیرش: 30 تیر 1397 | ||
| چکیده | ||
| مقدمه و هدف: ارزیابی از برنامههای تربیت بدنی و ورزش مدرسهای به حدی اهمیت یافته که به طور عمده در سطر اول اولویتهای برنامهای و پژوهش بسیاری از پژوهشگران قرار گرفته است. از این رو پژوهش حاضر، به ارزیابی اثربخشی برنامه آموزش مقدمات دو و میدانی پایه ششم ابتدایی بر اساس حیطههای شناختی، عاطفی و روانی حرکتی دانشآموزان پسر میپردازد. روش شناسی: پژوهش حاضر از حیث نتایج کاربردی و روش انجام نیمه تجربی و نحوه گردآوری دادهها به روش میدانی انجام گرفت. ابزار اندازهگیری در حیطههای شناختی و عاطفی پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی و اعتبار آن در یک مطالعه مقدماتی با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی و تائیدی و پایایی آنها نیز با آلفای کرونباخ به ترتیب 80/0 و 79/0 تائید شد. در حیطه روانی حرکتی نیز از آزمونهای مصوب آموزش و پرورش استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمونهای tوابسته و t مستقل در سطح معنیداری 05/0>p انجام گرفت. یافتهها: نتایج نشان داد آموزش مقدمات دو ومیدانی در حیطه شناختی (19/8=t، 00/0=p) و عاطفی (32/6=t، 00/0=p) برای دانشآموزان پایه ششم ابتدایی اثربخش بوده است. همچنین آموزش مقدمات دو و میدانی بر خرده مقیاسهای حیطه روانی حرکتی (به غیر از دوی استقامت 6 دقیقه) تاثیر مثبت و معنیداری داشت. بحث و نتیجه گیری: بر اساس یافتههای این پژوهش به نظر میرسد آموزش مهارتهای مقدماتی دو میدانی بر حیطههای گوناگون یادگیری دانش آموزان پسر پایه ششم ابتدایی اثربخش است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| اثربخشی؛ دو ومیدانی؛ حیطه شناختی؛ عاطفی و روانی- حرکتی | ||
| عنوان مقاله [English] | ||
| . | ||
| نویسندگان [English] | ||
| . .1؛ . .2؛ . .2 | ||
| 1. | ||
| 2. | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,025 |
||