تعداد نشریات | 30 |
تعداد شمارهها | 467 |
تعداد مقالات | 4,519 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,144,836 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,334,658 |
پیمایشی پیرامون تأثیر دورههای آموزشی فن آوری اطلاعات بر بهبود عملکرد کارکنان(مطالعهی موردی:مؤسسهی عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی) | ||
پژوهشنامه مدیریت اجرایی | ||
مقاله 1، دوره 8.1، شماره 31، اسفند 1387، صفحه 13-38 | ||
نویسندگان | ||
صمد ایزدی* 1؛ سلیمان کریمی2 | ||
1استادیار دانشگاه مازندران | ||
2کارشناس ارشد برنامه ریزی آموزشی | ||
تاریخ دریافت: 19 تیر 1386، تاریخ بازنگری: 16 مرداد 1391، تاریخ پذیرش: 05 تیر 1387 | ||
چکیده | ||
هدف اصلی این پژوهش بررسی تأثیر دورههای آموزشی ICDL بر بهبود عملکرد کارکنان مؤسسهی عالی آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامهریزی است. در پژوهش حاضر با توجه به نوع فرضیات و اهداف تحقیق از روش توصیفی استفاده شده است. جامعهی آماری این تحقیق کارکنان شاغل(کارمندان، کارشناسان و مدیران) در مؤسسه ی عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی بودند که بر اساس جدول مورگان حجم نمونه ی کارکنان از روی اندازه ی جامعه به تعداد 169 نفر بود، که برای انتخاب نمونه ی مورد نظر از روش نمونه گیری تصادفی طبقهای استفاده گردید. دراین پژوهش از کلیه ی مدیران بلاواسطه کارکنان نیز(سی نفر)در رابطه با تاثیر دورههای مذکور بر بهبود عملکرد کارکنان زیر مجموعه ی آنان نظرخواهی شد و در نهایت نظرهای مدیران با کارکنان با یک دیگر مقایسه گردید. با توجه به تجزیه و تحلیل دادهها و نتایج آزمون فرضیههای تحقیق، دورههای آموزشی ICDL به افزایش مهارتهای جدید، دقت و اثربخشی، سرعت و مقدار انجام کار و جاذبه و علاقهمندی افراد در انجام کار و موفقیت شغلی افراد منجر شده وبین نظرهای مدیران با کارکنان در رابطه با تأثیر دورههای مذکور بر بهبود عملکرد کارکنان تفاوت معنی داری مشاهده نشده است. | ||
کلیدواژهها | ||
دورههای ICDL؛ فن آوری اطلاعات؛ آموزش؛ عملکرد | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 5,827 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 10 |