تعداد نشریات | 30 |
تعداد شمارهها | 467 |
تعداد مقالات | 4,519 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,144,868 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,334,680 |
ارزیابی درونی رویکرد مطمئن تضمین کیفیت مدیریت آموزش عالی | ||
پژوهشنامه مدیریت اجرایی | ||
مقاله 1، دوره 6.1، شماره 21، شهریور 1385، صفحه 13-38 | ||
نویسندگان | ||
محمد پور جم1؛ محمود رضا مستقیمی2؛ رضا محمدی3؛ آذر قلی زاده4 | ||
1کارشناس ارشد نظارت و سنجش سازمان مرکزی دانشگاه جامع علمی کاربردی | ||
2عضو هیات علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی | ||
3عضو هیات علمی سازمان سنجش آموزش و پرورش | ||
4عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان | ||
تاریخ دریافت: 16 مرداد 1391، تاریخ پذیرش: 16 مرداد 1391 | ||
چکیده | ||
هدف از این پژوهش اجرای ارزیابی درونی کیفیت به عنوان رویکردی مطمئن برای مدیریت آموزشی در مجتمع آموزش عالی جهاد کشاورزی اصفهان به منظور آشکار کردن جنبه های مختلف کیفیت نظام گروه های آموزشی مربوطه و تلاش برای بهبود و ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی آن ها بوده است. روش تحقیق از نوع پژوهش ارزشیابی و رویهی گردآوری داده ها توصیفی- پیمایشی است. جامعهی آماری مورد مطالعه شامل 646 نفر بود، ابزار تحقیق شامل پرسشنامهی محقق ساخته، مصاحبه و چک لیست بوده که سؤالات آن با توجه به رسالت و اهداف گروههای آموزشی در این زمینه: هفت عامل، سی ملاک و 99 نشانه تدوین شده است. روایی ابزارها، روایی محتوایی از طریق روایی بین مشاهده گر بوده؛ پایایی ابزارها با ضریب آلفای کرونباخ بین 86/0 تا 92/0 بهدست آمده و فرایند ارزیابی درونی با توجه به تجارب ملی و بین المللی در یازده مرحله اجرا شده است. یافته های این پژوهش در یک جمع بندی کلی حاکی از آنست که کیفیت نظام آموزشی مجتمع با شاخص 86/2 در مقیاس لیکرت در گروههای پنجگانهی آموزشی، متوسط و در سطح نسبتاً مطلوب می باشد. شاخص بهدست آمده برای گروههای آموزشی به ترتیب: علوم دامی 94/2، زراعت و باغبانی 85/2، شیلات 98/2، فرش 86/2 و صنایع غذایی 91/2 است.. | ||
کلیدواژهها | ||
ارزیابی درونی؛ کیفیت؛ گروه های آموزشی؛ مدیریت آموزشی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 5,096 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 10 |