تعداد نشریات | 30 |
تعداد شمارهها | 467 |
تعداد مقالات | 4,522 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,145,306 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,334,970 |
شناسایی مزیت ها و چالش های ادامه تحصیل و بررسی تاثیر آن بر موفقیت شغلی ادراک شده و عملکرد شغلی | ||
مدیریت منابع انسانی پایدار | ||
مقاله 2، دوره 1، شماره 1، آبان 1398، صفحه 52-31 اصل مقاله (974.67 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22080/shrm.2019.2355 | ||
نویسندگان | ||
طیبه عباس نژاد* 1؛ شیما بحری2؛ عبادالله بانشی3 | ||
1دانشگاه هرمزگان، دانشکده مدیریت و حسابداری، گروه مدیریت صنعتی، استادیار | ||
2دانشگاه هرمزگان | ||
3مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه هرمزگان، بندرعباس، جمهوری اسلامی ایران | ||
تاریخ دریافت: 10 مهر 1398، تاریخ بازنگری: 17 آبان 1398، تاریخ پذیرش: 27 آبان 1398 | ||
چکیده | ||
هدف اصلی از انجام این تحقیق بررسی تاثیر ادامه تحصیل بر موفقیت شغلی ادراکشده و عملکرد شغلی و همچنین، شناسایی مزیتها و موانع ادامه تحصیل کارکنان است. پژوهش حاضر، کاربردی و با رویکرد آمیخته است؛ برای جمعآوری دادهها در بخش کمی از دو پرسشنامه استاندارد و در بخش کیفی از رویکرد تحلیل محتوا برای تحلیل دادهها استفاده شده است. مدل مفهومی تحقیق در شرکت پالایش گاز سرخون و قشم با استفاده از روش معادلات ساختاری مورد آزمون قرار گرفته است. نتایج حاکی از این است که در فرضیه اول رابطه مثبت و معنادار ادامه تحصیل با موفقیت شغلی ادراکشده و همچنین، در فرضیه دوم رابطه مثبت و معنادار آن با عملکرد شغلی تایید گردید. بر اساس مدل مفهومی، نقش میانجی موفقیت شغلی ادراکشده نیز تأیید گردید. در بخش کیفی نیز نتایج بهدست آمده نشان داد که نگرش سیستمی، توسعه شغلی، نوآوری و ابداع از جمله مزایای ادامه تحصیل است و افزایش استرس و فشار شغلی، بیکفایتی علمی و کاهش مشارکت گروهی از جمله چالشهای ادامه تحصیل میباشد. | ||
کلیدواژهها | ||
ادامه تحصیل؛ موفقیت شغلی ادراک شده؛ عملکرد شغلی؛ مزایا و موانع ادامه تحصیل | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Studying the effect of continuing education on job performance and perceived career success | ||
نویسندگان [English] | ||
Tayebeh Abbasnejad1؛ Shima Bahri2؛ Ebadallah Baneshi3 | ||
1Assistant prof., Faculty of Management & Accounting, University of Hormozgan | ||
2University of Hormozgan | ||
3Business Management, Faculty of Management & Accounting, University of Hormozgan, bandarabbas, I.R.IRAN | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this study was to investigate the effect of continuing education on job performance and perceived career success and to identify the advantages and obstacles of continuing education of the employees. The research is applied in terms of method and uses a mixed method. In the quantitative part, two standard questionnaires and in the qualitative part the content analysis approach were selected for data analysis. In this study, the conceptual model was tested in Sarkhoon and Qeshm Gas Refining Company using structural equation method. The results showed that there is a significant positive relationship between the continuing education and perceived job success, the continuing education and job performance and the role of the mediator of the perceived job success and the continuing education and job performance in first, second and third hypothesis respectively. In the qualitative part, the results also showed that systemic attitude, career development, innovation and initiative are the benefits of continuing education and increasing stress, job stress, academic inadequacy and decreasing group participation are the challenges of continuing education. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Continuing Education, Perceived Job Success, Job Performance, Benefits, Obstacles of continuing education | ||
مراجع | ||
12.Ansaripour, S., Fasihi, S., Mohammadi, B. (2017). The role of job performance on career success and self-esteem of staff, Journal of Clinical and Diagnostic Research, 11(10), 14-16. 13.Bozionelos, N., Kpstopoulos, K., Heijden, B. (2015). Employability and job performance as links in the relationship between mentoring receipt and career Success: A study in SMEs, Group & Organization Management, 1 –37. 14.Benson, G., Finegold, D. & Mohrman, S. (2004). You paid for the skills, now keep them: Tuition reimbursement and voluntary turnover, Academy of Management Journal, 47, 315–331. 15.Bhargava, R. & Anbazhagan, S. (2014). Education and work experience influence on the performance, Journal of Business and Management, 16(5), 104-110. 16.NG, T. & Feldman, D. (2009). How broadly does education contribute to job performance? Personnel Psychology, 62, 89–134. 17.Grebner, S., Elfering, A., & Semmer, N.K. (2008). Subjective occupational success as a resource, Occupational health psychology: European Perspectives on Research, Education and Practice, Portugal: ISMAI Publishing. 18.Jacob, B., Rockoff, J. E., Taylor, E. S., Lindy, B. & Rosen, R. (2016). Teacher applicant hiring and teacher performance: Evidence from DC Public Schools, NBER Working. 19.Jones, B., Michel. R., Butt, J. & Hauck, Y. (2016). Tanzanian midwives' perception of their professional role and implications for continuing professional development education, Nurse Education in Practice, 17, 116-122. 20.Lara, V. (2014). Assessing education’s contribution to productivity using firm-level evidence, International Journal of Manpower, 35(8), 1116-1139. 21.Li Z. K., You L. M., Lin H. S. & Chan S. W. (2014). The career success scale in nursing: psychometric evidence to support the Chinese version, Journal Advanced Nurse, 70(5), 194-203. 22.Michel, J.S., Mitchelson, J.K., Pichle, S. & Culle, K.L. (2010). Clarifying relationships among work and family social support, stressors, and work- family conflict, Journal of Vocational Behavior, 76, 91-104. 23.Perrewe, P.L. & Ganster, D.C. (2010). New developments in theoretical and conceptual approaches to job stress, Research in Occupational stress and Well-being, 8. 24.Rahimi, L., Zohra, J., Kashif, A. & Brig, A. (2018) Impact of training on nurses’ performance and productivity at Neonatal intensive care unit (NICU), Journal Nurse Health Care, 9(2) 555-758. 25.Semmer, N. K. & Meier, L. L. (2010). Individual differences, work stress, and health, Hand book of work and health psychology, Chichester, UK: Wiley. 26.Stump, S. A. (2014). A longitudinal study of career success, embeddedness, and mobility of early career professionals. Journal Vocational Behavior, 85(2), 180-190. 27.Trusty, J. & Niles, S. (2004). Realized potential or lost talent: High school variables and bachelor’s degree completion, Career Development Quarterly, 53, 2–15.
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,255 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,529 |