تعداد نشریات | 30 |
تعداد شمارهها | 467 |
تعداد مقالات | 4,519 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,144,862 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,334,676 |
بررسی رابطهی خودپنداره و موفقیت مدیران مدارس در مقطع ابتدایی ناحیهی 2 رشت | ||
پژوهشنامه مدیریت اجرایی | ||
مقاله 4، دوره 4.1، شماره 16، اسفند 1383، صفحه 83-106 | ||
نویسندگان | ||
عباس صادقی1؛ سید حجتالله خوشکردار2 | ||
1استادیار دانشگاه گیلان | ||
2کارشناس ارشد مدیریت آموزشی | ||
تاریخ دریافت: 17 مرداد 1391، تاریخ پذیرش: 17 مرداد 1391 | ||
چکیده | ||
هدف تحقیق حاضر بررسی رابطهی خودپنداره و موفقیت مدیران مدارس ابتدایی است که میزان اثرگذاری عواملی مثل مسؤولیتپذیری، ریسکپذیری، پنداشت قوی (احساس لیاقت و ارزشمندی) مدیران را بر موفقیت آنها در مدیریت مورد توجه قرار میدهد. در این تحقیق ویژگیهای فردی مدیران (جنس، سن، میزان تحصیلات، رشتهی تحصیلی، سابقهی خدمت و سابقهی مدیریت) مورد توجه قرار گرفته است. برای گردآوری اطلاعات که روش آن توصیفی تحلیلی است از یک پرسشنامه و 51 سؤال در طیف لیکرت استفاده شده است. این تحقیق نشان داد که تفاوتهای معنیداری در متغیرهای خودپنداری و موفقیت مدیران و ویژگیهای فردی یعنی مدیران زن و مرد، میزان تحصیلات، رشتهی تحصیلی، سابقهی خدمت و سابقهی مدیریت وجود دارد. نتایج این تحقیق بیان کنندهی این موضوع است که مدیران مقطع ابتدایی ناحیهی 2 رشت از خودپنداری بسیار بالایی برخوردار میباشند. آزمونهای آماری مورد استفاده در این تحقیق عبارتند از: خی دو X²، ضریب فیشر، Te کندال، و ضریب T تست. معنیداری فرضیههای (2، 3، 4، 5) از طریق T تست مشخص شد. | ||
کلیدواژهها | ||
خودپنداره؛ نگرش؛ موفقیت؛ عدم موفقیت؛ شخصیت | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 5,430 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 9 |