تعداد نشریات | 30 |
تعداد شمارهها | 467 |
تعداد مقالات | 4,519 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,144,849 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,334,662 |
پژوهشی پیرامون موانع پذیرش زنان در پُستهای مدیریت آموزش و پرورش | ||
پژوهشنامه مدیریت اجرایی | ||
مقاله 1، دوره 2.1، شماره 5، شهریور 1381، صفحه 13-34 | ||
نویسندگان | ||
رمضان حسنزاده1؛ نرگس حشمتی2 | ||
1استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری و عضو انجمن پژوهشهای آموزشی ایران. | ||
2کارشناس ارشد مدیریت آموزشی. | ||
تاریخ دریافت: 17 مرداد 1391، تاریخ پذیرش: 17 مرداد 1391 | ||
چکیده | ||
در این پژوهش موانع پذیرش زنان در پُستهای مدیریت آموزش و پرورش مورد مطالعه قرار گرفته است. تعداد 211 نفر مدیر به عنوان نمونة آماری از بین کلیة مدیران مدارس متوسطه و پیشدانشگاهی دخترانة استان مازندران انتخاب شدند. پنج سؤال تحقیق مورد آزمون قرار گرفت. نتایج نشان داد که موانع روانی به عنوان مانع پذیرش زنان در پُستهای مدیریتی تلقی نمیشود. امّا موانع سازمانی، خانوادگی، و اجتماعی - فرهنگی به عنوان موانع پذیرش زنان در پُستهای مدیریتی شمرده میشود. از بین موانع ذکر شده، مانع سازمانی به عنوان عمدهترین مانع پذیرش زنان در پُستهای مدیریت محسوب شده است. براساس نتایج تحقیق، پیشنهاد شد که مطالعة دقیق و علمی از موانع مختلف پیشرفت زنان در عرصههای مدیریت و اجرایی صورت گیرد. همچنین پیشنهاد شد با ایجاد دورههای آموزشی مناسب، شرایط و فرصت لازم برای رشد و ترقی زنان فراهم گردد تا آنها نیز، مانند مردان، بتوانند شایستگیهای فردی، سازمانی و اجتماعی را به ظهور برسانند. | ||
کلیدواژهها | ||
موانع پذیرش زنان؛ مدیریت آموزش و پرورش؛ پستهای مدیریت | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 5,794 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 9 |