| تعداد نشریات | 31 |
| تعداد شمارهها | 520 |
| تعداد مقالات | 5,057 |
| تعداد مشاهده مقاله | 7,720,864 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,748,001 |
تجربه، نیاز، و نگرش مربّیان ورزش و معلّمان تربیت بدنی نسبت به کامپیوتر | ||
| پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی | ||
| مقاله 6، دوره 5، شماره 10، اسفند 1388، صفحه 61-69 اصل مقاله (227.54 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| وحید ذوالاکتاف1؛ زهرا طلائی اردکانی2؛ احمد براآنی1 | ||
| 1استادیار دانشگاه اصفهان | ||
| 2کارشناس ارشد تربیت بدنی | ||
| تاریخ دریافت: 16 بهمن 1387، تاریخ بازنگری: 13 اسفند 1391، تاریخ پذیرش: 12 مرداد 1388 | ||
| چکیده | ||
| چکیده هدف پژوهش، توصیف میزان تجربه، احساس نیاز و نگرش نسبت به کامپیوتر در بین معلّمان و مربّیان حال حاضر ورزش بود. پرسشنامهای شامل چهار بخش احساس شخصی نسبت به کامپیوتر، میزان دسترسی، میزان کاربری، و میزان نیاز به کامپیوتر برای مربّیان و معلّمان برتر توسعه داده شد و در یک نمونه در دسترس هدفمند متشکّل از 50 معلّم و100 مربّی مطرح پخش گردید. از این تعداد 105 پرسشنامه (62 مربّی و 43 معلّم) بازگشت داده شد. روایی محتوای پرسشنامه به وسیلة اظهار نظر و اصلاح 3 نفر از متخصّصان تأیید گردید. اعتبار پرسشنامه با تکنیک تعیین همسانی درونی (آلفای کرونباخ) در بخشهای احساس، دسترسی، کاربری، و نیاز به ترتیب برابر 94/0، 64/0، 72/0، و 78/0 به دست آمد. معلّمان و مربّیان در مجموع نسبت به کامپیوتر احساس مثبتی داشتند؛ ولی احساس مثبت در میان معلّمان بیشتر از مربّیان بود (02/0=P). میزان دسترسی به کامپیوتر برای هر دو گروه معلّم و مربّی یکسان و بیشتر از متوسّط بود. علیرغم امکان دسترسی خوب، میزان کاربری کامپیوتر در هر دو گروه بسیار کم (ماهی یک بار) بود. احساس نیاز به کامپیوتر در هر دو گروه زیاد و در معلّمان بیشتر از مربّیان بود (02/0=P). نتیجه آن که مربّیان و معلّمان برتر، اهمّیّت کامپیوتر را درک کردهاند و نگرش مثبتی به آن دارند؛ امّا به اندازه کافی این نگرش مثبت را به جلسات تمرین و محیطهای رقابتی ورزشی منتقل نکرده اند. دلیل این موضوع، احتمالاً عدم دسترسی به برنامههای کامپیوتری و عدم آموزش مناسب در این رابطه است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| واژههای کلیدی: مربّی ورزش؛ معلّم ورزش؛ نگرش به کامپیوتر؛ کاربرد کامپیوتر | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,384 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,859 |
||