تعداد نشریات | 30 |
تعداد شمارهها | 467 |
تعداد مقالات | 4,522 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,145,285 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,334,966 |
طراحی مدل سازمان یادگیرنده براساس نظریه داده بنیاد (مورد مطالعه وزارت ورزش و جوانان) | ||
پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی | ||
مقاله 13، دوره 18، شماره 36، آبان 1401، صفحه 195-174 اصل مقاله (1.03 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22080/jsmb.2022.18525.3336 | ||
نویسندگان | ||
کیوان عرضه1؛ مظفر یکتایار* 2؛ مژگان خدامرادپور3 | ||
1دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی ،واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایران | ||
2گروه مدیریت ورزشی،دانشگاه سنندج، سنندج،ایران | ||
3استادیار گروه مدیریت ورزشی ،واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایران | ||
تاریخ دریافت: 25 فروردین 1399، تاریخ بازنگری: 14 مهر 1399، تاریخ پذیرش: 03 آبان 1399 | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر ارائه مدل سازمان یادگیرنده در وزارت ورزش و جوانان بود که با رویکرد کیفی و با روش نظریه داده بنیاد انجام گرفت. جامعه آماری شامل متخصصین مدیریت ورزشی آشنا به مفهوم سازمان یادگیرنده بوده که به روش نمونه گیری گلوله برفی 14 نفر از اساتید مدیریت ورزشی انتخاب و با آنها مصاحبه انجام شد. تجزیه و تحلیل داده ها در سـه مرحله کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی انجام گرفت. سپس مدل کیفی پژوهش طراحی شد. نتایج پژوهش حاضر عوامل شغلی، فردی و سازمانی را به عنوان عوامل علی و عوامل خانوادگی، مدیریتی، همکاران و محیط فیزیکی را تحت عنوان عوامل زمینه ای و عوامل کلان اقتصادی ، اجتماعی- فرهنگی و عوامل خرد شامل ساختار سازمانی، فرهنگ سازمانی، جو سازمانی و سیاستهای سازمانی را جزو عامل مداخله گر احصا نمود. راهبردهای مشخص شده شامل توسعه ارتباطات، متنوع ساختن جو سازمان، طراحی مشاغل، آموزش کارکنان، تامین نیازهای کارکنان، مشارکت کارکنان در تصمیم گیری ها، برقراری عدالت، شایسته سالاری، تهیه تجهیزات و امکانات مناسب و سبک رهبری مناسب می باشد و پیامدهای شناسایی شده شامل توسعه یادگیری سازمانی، افزایش بهره وری، توانمندی کارکنان، خلق ایدههای جدید در زمینه مدیریت ورزشی، توسعه زیر ساختهای ورزش و تربیت بدنی می باشد. لذا توجه به شرایط علی، زمینه ای و مداخله ای ذکر شده جهت ایجاد سازمان یادگیرنده در وزارت ورزش و جوانان امری الزامی به نظر میرسد. | ||
کلیدواژهها | ||
"سازمان یادگیرنده"؛ " عوامل شغلی"؛ "عوامل فردی"؛ "وزارت ورزش و جوانان" | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Designing of Organization Learning Model based on Grounded Theory (Case Study: Ministry of Sport and Youths) | ||
نویسندگان [English] | ||
kayvan arzeh1؛ Mozafar Yektayar2؛ Mozhgan Khodamoradpoor3 | ||
1PhD Student, Sport Management Department, Sanandaj Branch, Islamic Azad University, Sanandaj ,Iran | ||
2Department of Sport Management, Sanandaj University, Sanandaj, Iran. | ||
3Assistant Professor of Sport Management Department, Sanandaj Branch, Islamic Azad University, Sanandaj ,Iran | ||
کلیدواژهها [English] | ||
" Individual Factors", " Job Factors", " Organizational Learning", " Ministry of Sport and Youth" | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 348 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 486 |