تعداد نشریات | 30 |
تعداد شمارهها | 467 |
تعداد مقالات | 4,522 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,145,272 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,334,961 |
اعتباریابی نسخة فارسی مقیاس خودکارآمدی مربیگری-2 | ||
پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی | ||
مقاله 11، دوره 16، شماره 31، شهریور 1399، صفحه 187-169 اصل مقاله (916.58 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22080/jsmb.2017.10852.2458 | ||
نویسندگان | ||
ولی اله کاشانی* 1؛ سمیه نامدار طجری2؛ یوسف ایزدپناه3 | ||
1هیآت علمی | ||
2هیآت علمی دانشگاه مازندران | ||
3ندارد | ||
تاریخ دریافت: 17 شهریور 1395، تاریخ بازنگری: 05 دی 1395، تاریخ پذیرش: 09 اسفند 1395 | ||
چکیده | ||
هدف از پژوهش حاضر بررسی روایی و پایایی نسخة فارسی مقیاس خودکارآمدی مربیگری-2 بود. به این منظور، 250 مربی مرد و زن در سه سطح مهارتی و در 10 رشتة ورزشی (تیمی و انفرادی) به صورت نمونهگیری هدفمند انتخاب و نسخة فارسی مقیاس خودکارآمدی مربیگری-2 را تکمیل کردند. از روش باز ترجمه به منظور بررسی صحت ترجمه استفاده شد. جهت تعیین روایی سازۀ از تحلیل عاملی تأییدی و جهت بررسی همسانی درونی مقیاس، از ضریب آلفای کرونباخ و جهت بررسی پایایی زمانی از ضریب همبستگی درون طبقهای استفاده شد. نتایج پژوهش نشاندهندۀ برازش مطلوب مدل مقیاس خودکارآمدی مربیگری-2 بود. به طوری که شاخصهای برازندگی (RMSEA، 055/0؛ CFI، 95/0 و TLI، 94/0)، همسانی درونی (انگیزش 85/0، راهبردهای بازی 85/0، تکنیکهای آموزشی 85/0، پرورش شخصیت 85/0، وضعیت جسمانی 86/0 و کل مقیاس 86/0) و پایایی زمانی (انگیزش 81/0، راهبردهای بازی 79/0، تکنیکهای آموزشی 79/0، پرورش شخصیت 83/0، وضعیت جسمانی 78/0 و کل مقیاس 79/0) بیانگر روایی و پایایی مطلوب نسخة فارسی مقیاس خودکارآمدی مربیگری-2 میباشد. یافتههای پژوهش حاضر نشان میدهد که نسخة فارسی مقیاس خودکارآمدی مربیگری-2 از روایی و پایایی مناسبی برخوردار است. بنابراین نسخة فارسی مقیاس خودکارآمدی مربیگری-2 میتواند به عنوان یک ابزار مناسب جهت مطالعه و ارزیابی خودکارآمدی مربیان ایرانی مورد استفاده قرار گیرد. | ||
کلیدواژهها | ||
انگیزش"؛ "راهبردهای بازی"؛ "تکنیکهای آموزشی"؛ "پرورش شخصیت"؛ "وضعیت جسمانی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Validation of Persian Version The Coaching Efficacy Scale-2 | ||
نویسندگان [English] | ||
valyollah Kashani1؛ Somayeh Namdar2؛ | ||
1assisstant professor | ||
2Assistant professor | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this study was to determine the validity & reliability of Persian Version The Coaching Efficacy Scale-2. For this purpose, 250 men and women Coachs in three skills level from tow filed (team sport and individual) girls were chosen by Purposeful sampling and completed the Scale. At first data was confirmed with use of translation- retranslation, face validity and translation accuracy methods. For scale construct validity, confirmatory factor analysis and for scale's internal constancy and also infraclass correlations coefficient temporal stability, Cranach alpha coefficient was used. The results show that the model fit index (RMSEA, 0.055; CFI, 0.95 & TLI, 0.94), Internal consistency (Motivation 0.85, Game Strategy 0.85, Technique 0.79, Character building 0.85 and Physical conditioning 0.86 and the total scale 0.79) and temporal stability (Motivation 0.81, Game Strategy 0.79, Technique 0.79, Character building 0.83, Physical conditioning 0.78 and the total scale 0.79) showed Persian Version the Coaching Efficacy Scale-2 have good ralibilitay and validity.These findings indicated good validity and reliability for the Persian version of the Coaching Efficacy Scale-2. Therefore, the Persian Version the Coaching Efficacy Scale-2 can be employed as a tool to study and evaluate the Efficacy of Iranian men and women Coachs. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Motivation", "Game Strategy", "Technique", "Character building", "Physical conditioning | ||
مراجع | ||
1.Hardy, L., J.G. Jones, and D. Gould, Understanding psychological preparation for sport: Theory and practice of elite performers. 1996: John Wiley & Sons Inc. 2.Melbye, L., G. Tenenbaum, and R. Eklund, Self‐objectification and exercise behaviors: The mediating role of social physique anxiety. Journal of Applied Biobehavioral Research, 2007. 12(3‐4): p. 196-220. 3.Bandura, A., et al., Role of Affective Self‐Regulatory Efficacy in Diverse Spheres of Psychosocial Functioning. Child development, 2003. 74(3): p. 769-782. 4.Chase, J.M., Towards a really unified theory for metacommunities. Functional Ecology, 2005. 19(1): p. 182-186.
6.Carron, A.V., Cohesiveness in sport groups: Interpretations and considerations. Journal of Sport psychology, 1982. 7.Manley, J.L. and A.R. Krainer, A rational nomenclature for serine/arginine-rich protein splicing factors (SR proteins). Genes & development, 2010. 24(11): p. 1073-1074. 8.Myers, G.J., C. Sandler, and T. Badgett, The art of software testing. 2011: John Wiley & Sons. 9.Kavussanu, M., Moral behaviour in sport: A critical review of the literature. International Review of Sport and Exercise Psychology, 2008. 1(2): p. 124-138. 10.Horn, R., Coupled movements in voltage-gated ion channels. The Journal of general physiology, 2002. 120(4): p. 449-453. 11.Chelladurai, P. and S. Saleh, Preferred leadership in sports. Canadian Journal of Applied Sport Sciences, 1978. 3(2): p. 85-92. 12.Smith, R.E., F.L. Smoll, and N.P. Barnett, Reduction of children's sport performance anxiety through social support and stress-reduction training for coaches. Journal of applied developmental psychology, 1995. 16(1): p. 125-142. 13.Gandy, O.H., Communication and race: A structural perspective. 1998: Arnold London. 14.Vaynberg, M.M., Double circuited refrigeration system with chiller. 1997, Google Patents.
16.Lintermans, M. and A. Parks, The status of trout cod Maccullochella macquariensis in Bendora Reservoir, ACT: Results of 1992/93 and 1995 monitoring. 1995: Wildlife Research Unit. 17.Denham, C.H. and J.J. Michael, Teacher Sense of Efficacy: A Definition of the Construct and a Model for Further Research. Educational Research Quarterly, 1981. 6(1): p. 39-63. 18.Feltz, D., et al., Development of the multidimensional coaching efficacy scale. Journal of Educational Psychology, 1999. 91: p. 765-776. 19.Vargas-Tonsing, T.M., A.L. Warners, and D.L. Feltz, The predictability of coaching efficacy on team efficacy and player efficacy in volleyball. Journal of Sport Behavior, 2003. 26(4): p. 396-407.
21.Lee, K., L. Malete, and D. Feltz, The effect of a coaching education program on coaching efficacy. International Journal of Applied Sport Sciences, 2002. 14: p. 55-67. 22.Myers, N.D., E.W. Wolfe, and D.L. Feltz, An evaluation of the psychometric properties of the coaching efficacy scale for coaches from the United States of America. Measurement in Physical Education and Exercise Science, 2005. 9(3): p. 135-160. 23.Lee, J., Analysis of factors associated with coaching efficacy among New Mexico high school coaches. 2013. 24.Myers, N.D., et al., The Coaching Efficacy Scale II—High School Teams. Educational and Psychological Measurement, 2008. 68(6): p. 1059-1076.
26.Kline P. Principles and practice of structural equation modelling. 3nd ed. New York: The Guildford Press; 2011. P. 9-64 27.Meyers L S, Gamst G, Guarino A J. Applied multivariate research: Design and interpretation.2thed. Thousand Oaks: SAGE Publications, Inc; 2006. P. 77-83. 28.Human H A. Structural equation modeling using LISREL software. 3 ed: Samt:2008. . in persian. 29.Schutz R W, Gessaroli M E. Use, misuse, and disuse of psychometrics in sport psychology research. In R. N. Singer, M. Murphy, & L. K. Tennant (Eds.), Handbook of Research on Sport Psychology.3thed. New York: Macmillan; 1993. P. 901–17. 30.Brown T. Confirmatory factor analysis for applied research: The Guilford Press. New York. 2006. P .66-71. 31.Thomas J R, Nelson J K, Silverman S J. Research methods in physical activity.3thed. Usa: Human Kinetics; 2005. P. 9- 122. 32.Zeidabadi R, Rezaie F, Motashareie E. Psychometric Properties and Normalization of Persian Version of Ottawa Mental Skills Assessment Tools (OMSAT-3). Sport Psychology Review. 2014;3(7):63-82. in persian.
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 485 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 223 |